Saturday, June 30, 2007

Ara entenc perquè eren només els set nans els que treballaven fora de casa...

Una troballa curiosa: la carta que Disney va enviar a una noia el 1938 que els havia escrit demanant feina com a dibuixant/animadora

Per veure-la en gran clica aquí



El que em fa més gràcia és que utilitzin la imatge de la blancaneus i els set nans a la carta, com per recordar que rera els "young men" hi ha una bonica i delicada princeseta fent la feina bruta...

Els temps han canviat (a la política de recursos humans de Disney espero que també), però les protagonistes de les pelis de Disney no tant...

via Feministing

Friday, June 08, 2007

Bicing amunt, bicing avall

Ahir vaig provar per primer cop el Bicing. Ja feia uns dies que en tenia ganes i la veritat és que em va agradar l’experiència. Em va agradar tant que avui al matí hi he tornat. La ruta que he provat és del Poblenou a Provença-Roger de Llúria i de Còrsega-Rambla Catalunya. Tota l’estona he pogut anar pel carril bici i no he tingut cap mena de sensació de perill excepte potser en alguna de les travesseres del carrer Nàpols, on tenia els cotxes més a prop.

Trobo que el servei és una gran idea i em sembla molt innovador el concepte de “complement” del transport públic. Tot i així trobo que de la manera que s’ha plantejat, li caldria una mica de visió d’usuari. M’explico:

  1. Trobar les estacions Bicing no és fàcil: Per fer aquests viatges m’he hagut de planificar utilitzant la web de bicing, el mapa de paper que em van enviar i la web del TMB. Aquest matí he tardat una estona a trobar la parada de Córsega tot i que hi havia passat a escassos metres. Solució: I si hi haguessin cartells als carrils bicis senyalant de tant en tant la proximitat d’una parada Bicing? Una mica com les rutes a peu que hi ha senyalitzades a la muntanya, on et diu el temps, la distància, les fonts d’aigua…
  1. Orientar-se no és fàcil: Tinc més o menys el mapa de Barcelona al cap però no sóc un GPS. Tampoc em sé de memòria on hi ha carril bici ni, un cop dalt de la bici, puc mirar el mapa per saber on són les parades ni la resta de transports públics. Solució: La xarxa Bicing s’hauria de poder consultar dins de la web de bcn.es a l’apartat “Vull anar” (al qual per cert sempre he pensat que li falta un pronom: vull anar-hi! O una preposició: vull anar a…) a més dels cartellets que ja he mencionat abans
  1. Les parades estan molt concentrades: entenc que en calguin 4 a plaça catalunya però potser diagonal amunt n’hi podrien haver més. Sé que n’hi ha de projectades, però ara per ara em semblen insuficients. Solució: Procurar que totes les zones de Barcelona tinguin almenys una via d’accés a la xarxa de carrils bici i parades Bicing. No caldria fer molts carrils per Sarrià per exemple, però almenys un que et portés fins la Diagonal des d’allà (per Via Augusta??).
  1. REALMENT és un complement del transport públic?: No trobo que estiguin molt coordinades les parades. Solució: Fer-lo coherent de veritat amb la xarxa actual de transports. I no només amb les parades amb més trànsit (com Provença), podrien equilibrar-ho més amb parades que ara queden més despenjades. I les parades podrien tenir el nom de la parada de Metro o Bus més pròxima!

Estic intrigada en veure com evoluciona el tema, sobretot ara que els lloguers de bicicleta els han denunciat (no trobo la notícia online però ho he sentit a Catalunya Ràdio avui) per donar "lleure subvencionat" (quin escàndol!)

I vosaltres? Ho heu provat? Què en penseu?

(aprofito per recordar que els comentaris són benvinguts!)