Wednesday, March 15, 2006

Els millors Blogs del món

He estat visitant els blogs que han estat nominats o que finalment han guanyat els Bloggies 2006, que premien els millors weblogs d’aquest ultim any. La veritat és que m’esperava trobar grans blogs d’informació sobre els temes habituals: tecnologies, cinema … reculls de notícies en general. Però al final la gran majoria han resultat ser blogs personals que narren la vida d’homes i dones anònims. Blogs on expliquen des d’una trobada amb amics en un bar fins a les feines i treballs per aconseguir que la seva filla de 3 anys venci un problema de restrenyiment (seriosament).

Una altra cosa que m’ha sorprès és que malgrat que hi ha diverses categories, sobretot una classificació geogràfica (podríem discutir el poc sentit que té això si tenim en compte que precisament un dels encants de la “blogosfera” es que no té fronteres ni nacions…), tots els blogs premiats estan escrits en anglès. Fins i tot el guanyador de sudamèrica és un blog d’una chef panamenya que l’escriu en anglès. També m’ha semblat curiós que tant els millors blogs d’Àsia i d’Europa (sembla ser que Europa no inclou Gran Bretanya ni Irlanda) estan creats per persones d’origen anglosaxó. Com als Oscars, només hi falta la categoria de “Millor blog de Parla No Anglesa”

I a on vull arribar amb tot això? Doncs no ho sé. Però el que em sembla és que en aquesta democratització de la informació potser s’està oblidant que un accés universal significa un accés de totes les cultures i per tant, llengües. Potser la xarxa ha permès que la informació s’escapi del control de les grans corporacions però encara estem molt lluny d’una utopia de diversitat de punts de vista independents.

I per bé que l’anglès t’assegura que et pugui llegir gairebé qualsevol amb accés a internet, no significa que aquest sigui la única sortida. Hi ha molta gent que parla el francès, l’alemany i ja no dic el castellà! I si això no us sembla una font de lectors potencials suficient (la meva sembla ser que és de 10.145.957, el nombre de persones que entenen el català segons wikipedia), sempre es pot fer un blog bilingüe.

Després de visitar els guanyadors, em quedo amb tres reflexions:
1. A vegades no escric perquè em fa por pensar que no tinc res a dir. Sembla ser que qualsevol té molt a dir, i que la cosa més absurda resulta interessant pel sol fet de compartir-la. M’animaré a escriure més sovint.
2. Jo escriuré en català, perquè és un blog personal i hi ha res més personal que la teva llengua? Encara que puc escriure perfectament en anglès, no seria tan autèntic. Això no treu que algun dia surti la versió bilingüe d’aquest blog…
3. Per quan uns Bloggies Catalans?? Si existeixen feu-m’ho saber! (i nomineu-me!)

Vía: microsiervos

No comments: