Thursday, March 16, 2006

Els valors s'han invertit

Llegint la contra de la Vanguardia m’he trobat amb la següent resposta de l’entrevistada que m’ha fet reflexionar, perquè explica d’una manera original la situació en que ens trobem en aquesta crisi de valors de la societat actual:

Los valores se han invertido. Ahora la guerra es la pacificación, la sumisión es la emancipación.

És a dir, com es justifiquen els governants que participen en guerres fora del seu territori, ho fan per “posar pau”, per, segons ells, “democratitzar”. I si m’obeïu, si us sotmeteu al meu poder, sereu lliures.

No sé si m’agraden aquests nous valors. I no sé si son gaire més que una manera de maquillar positivament valors tan vells com l’ambició de poder i el totalitarisme.

L’entrevista és amb Christiane Stallaert, experta flamenca en conflictes ètnics. La resta parla sobre els plans de Hitler i els compara amb la Inquisició espanyola. És força interessant, la podeu llegir aquí.

2 comments:

Anonymous said...

Interessant això de l'inversió de valors, tot i que no hi crec gaire. Però vaja ja em llegiré la contra.

apa,

ps: us afegeixo als meus enllaços!;)

Anonymous said...

Good fill someone in on and this post helped me alot in my college assignement. Thanks you seeking your information.